Supergott!

Sommar och supergod egenodlad mat ute på landet är nog inte mycket som kan slå hörrni! Här nedan ser ni röbetor (egna) och morötter ungsbakade med smör, timjan-flingsalt, vinäger, liiite råsocker och persilja (egen). Ungsbakade lökar(egna) direkt ifrån jorden. Lättkokt rödbetsblast och mangold (båda egna), med vitlök, olja och timjan. Fetaost och tomater. Härliga ärtskidor (egna). Detta var gött!

Dessutom gjorde mamma , som hon kallade, en "räkcoktail" med räkor, paprika och nån slags vinegrätt till förrätt och jag fixade smaskens jordgubbspaj till efterrätt.

Till alla er som tycker jag är knäpp kan jag säga att egenodlade färska lökar smakar väldigt olikt vanliga gamla gula lökar från ica! Så det så. En viss lök-hatare tror mig inte ett dugg.



Kommentarer
Postat av: Catty

oh vad gott det ser ut :) fin blogg du hade :)

2009-08-14 @ 08:59:42
URL: http://catty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0