The Cardigans - två bra låtar från Grand Turismo

Cardigans, eller snarare Nina Persson & co, har precis släppt det nya albumet "Colonia" under bandnamnet A Camp. Har lyssnat igenom plattan idag, men känner att jag inte har lyssnat in den tillräckligt för att kunna ge några favoriter. Istället bjuder jag ikväll på två sköna Cardiganslåtar från albumet Grand turismo (1998). På det albumet går även godingarna Erase and rewind och Lovefool att hitta, men de har ni redan hört så många gånger.

För övrigt: Cardigans släppte sitt första album 1992... Nina Persson är verkligen en låtskrivare av rang. Sju album med The Cardigans och två med A Camp om jag inte misstar mig.


The Cardigans

Läs även vad andra skriver om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0