Mat i Japan.

Efter påtryckningar från allmänheten så ska jag lägga upp lite mer Japanbilder hade jag tänkt. Eftersom jag i princip tog kort på allt jag åt där borta så börjar jag att lägga upp matbilderna som en aptitetare...

Sushi som vi käkade på en mysig restaurang i det farliga området. Vi hittade aldrig tillbaka hit eftersom vi inte minns hur vi hade tagit oss dit... det var första kvällen då vi bara hoppade på tunnelbanan och klev av på måfå. Det var spännande.


Samma restaurang. Och ja, precis som det ser ut så fiskar kocken upp en firre från akvariumet för att tillaga. Jubel och hejjarop hördes i hela restaurangen.


Den här bilden har jag redan lagt upp, men den förtjänas att visas igen - det var så himla gott! Avnjöts på en mysig restaurang i Kyoto. Man fick in en gryta med färdigskuret innehåll bestående av grönsaker, kött och tofu. Detta tillagade man själv vid bodet på ett litet typ "triangiakök".


Återigen sån mat man fick tillaga vid bordet, men inte lika god som den förra. Denna åts med glada japaner i Tokyo när vi bodde hos Toshie.


Friterad tofu, med nån grönsak och små svampar i nån slags sås/sky till förrätt.


Pappa koncentrerar sig på att hälla upp soyan. Vi åt "Californian sushi" och drack Asahiöl. Mycket gott.


Japansk snabbmat: Friterade räkor och ris som är väldigt mycket godare än det ser ut!

Van hamburgerätare som jag är, kunde jag såklart inte hålla mig från att äta på "Moe's burger - Japanese fine burger". Behövde bara öppna dörren för att någon skulle springa och hämta en meny på engelska. Beställde en vegetarisk burgare som smakade precis som kött. Aningen så var det kött, eller så är japanerna bara duktiga på att göra quorn mer "köttigt". Väldigt god var den, men lite rinnigt med Rhode Island dressing på dock.

Läs även vad andra bloggare skriver om , .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0