Karaoke i Japan!

Alltsa jag alskar Japan, pa grund av flera olika saker. Maten ar fantastisk, alla ar hjalpsamma och det ar rent o frascht overallt. Men, en sak i taget; Japansk karaoke.

Igar kom min van Saouri, som jag larde kanna i Kanada och motte mig och pappa pa vart hostel. Tillsammans begav vi oss till ett karaokestalle nagra tunnelbanestationer bort. Sa klockan tolv chekade vi in och fick ett eget rum pa vaning nr tva av fem. Eftersom vi var dar dagtid sa ingick gratis dricka: kaffe, varm choklad, juice, milkshake osv - hur mycket vi ville.

Sen var det bara att borja sjunga! Vi fick en katalog med engelska latar till vart lilla rum, sa man bladdrade i den och valde sedan lat pa en liten dator/fjarrkontroll... jag och pappa sjong lite Beatles och Saouri sjong nan Japansk sang. Nar jag och Saouri skulle sjunga latar som bada kunde sa blev det Backstreet boys, Spice Girls, Avril Lavinge och Brittany Spears.

Aven om vi var dar mitt pa dagen sa var det inte alls tomt. I rummet bredvid satt en ensam gubbe och tranade pa att sjunga - och enligt Saouri sa gick manga dit sjalva pa dagen for att trana sig...

Karaoken var skitkul, maten vi bestallde upp jattegod (forutom de hemska smafiskarna som de envisas att ata har) och gratis dricka nice. Jag ska starta en karaokebar i Sverige.












Det var bara att lyfta luren och saga vad man ville bestalla for nat...












Hur gott som helst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0