Angående långa naglar.

Det kanske ni inte kunde tro... men jag har förlängt naglarna! Tyckte att det kunde vara kul att prova när jag såg att ett nagelfixeri tvärs över gatan där vi bodde endast tog 150 kr för fransk manikyr.

Minns hur jag en gång höll ett litet tal om hur dumt det var att förlänga naglarna när det bara kostar pengar och gör en delvis rörelsehindrad. (Återkommer till det sistnämnda.) Men nu när jag har dom så kan jag konstatera att det är ganska snyggt, och bekvämt att inte lägre ha korta, mjuka och trasiga naglar. Det är också ganska skönt att klia sig med dessa supernaglar, men det måste ju vara den enda fördelen....

Strax efter att jag var klar med mina naglar insåg jag dock begränsningarna i mit liv.
Hur:
drar man upp gylfen på tighta byxor? (hade seriösa problem med detta första dagen!)
tar man ut linser?
skriver sms?
plockar upp små saker från golvet?
tar lös platta kylskåpsmagneter?


Kommentarer
Postat av: David

Alltså, dom är ju ganska korta, du fixar det :)

2009-07-11 @ 13:26:53
Postat av: Stella - åker som aupair till D.C i september

Allt handlar om att vänja sig och förstå hur man ska göra alla de där sakerna med långa naglar ;) Du kommer känna hur konstigt det känns att ha jätte korta sen, känns som om nån tagit bort yttersta delen av fingrarna :P

2009-07-11 @ 14:58:29
URL: http://stellal.blogg.se/
Postat av: Mahlin

nej jag har aldrig prövat att beställa därifrån men har lagt till grejor i min shopping bag (har konto registrerat på forever21). ska nog beställa därifrån när jag har fått min lön från mitt sommarjobb! :) måste dock övertala morsan, frakten ligger på 110 kr eller nåt tror jag att det var. gjort något speciellt i helgen? =)

2009-07-11 @ 20:15:39
URL: http://thepapertiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0