Angående Piratpartiet.

En rolig sak som hände för ett tag sedan som jag kom att tänka på:

När jag var på jobbet kom det in en kille vid åtta på kvällen, klädd i vad Piratpartiets missionärer brukar bära.
Jag: "Så ni är ute så här sent och kampanjar!"
Han:  "Nej, jag var på debatt på bibblan"
Jag (nu intresserad, hade tänkt gå på den debatten): "Jaha, var det bra då?"
Han: "Nej, jag fattade typ hälften. Om ens det.."
Jag säger: "Jaha..." Men tänker: "För att du inte kan nåt om politik kanske!"
Han: "Sista gången jag går på nån debatt!"

Jag skrattar ihjäl mig i huvudet och tänker att det var tur att han var med i Piratpartiet. Man vill ju inte ha såna inkompetenta politiker bland de "riktiga" partierna... Ska bli intressant och se hur många röster PP får!


Kommentarer
Postat av: Peter

Oj, efter det här inlägget kan ju en storm bryta ut!

2009-06-06 @ 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0