Rain check.

Ikväll är det Aerosmith som gäller... efter gårdagens lyssnade på "Janie's got a gun" några timmar så har jag gått vidare till ett av deras samlingsalbum. Och det svänger ju! Dom har verkligen ett annat sound än jag hade fått för mig.

Kära Liv var förbi en sväng och jag må säga att jag är mer peppad än någonsin på vårt hemliga projekt. Suttit och knåpat med det nån timme nu och det går frammåt. Det är så kul!

Men nu till saken. Dagens lärdom, eller snarare, helgens lärdom. Kan tyckas att jag borde kunna svänga mig med många amerikanska uttryck efter året i Kanada, men tydligen har jag missat ett ganska användbart sådant: rain check. Det finns ingen svensk motsvarighet men på tyda.nu lyder förklaringen: "a promise that an unaccepted offer will be renewed in the future" och "a ticket stub entitling the holder to admission to a future event if the scheduled event was cancelled due to rain". Tydligen har jag en rain checkad födelsedagspresent, inte illa.

Way past my bed time... Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0