Kära Lars Winnerbäck.

Lars Winnerbäck är för mig, som för så många andra, väldigt speciell. Jag har alla skivor, har varit på tre konserter och kan väldigt många låttexter... en riktig beundrare med andra ord. Jag minns att det började med att jag och min familj åkte bil väldigt långt och vi lyssnade på Winnerbäcks album "Singel" som min syster hade... detta måste ha varit under 2001. Jag satt i baksätet och följde med i texterna i bokleten. Sen var jag fast.
 
Även om jag har ett litet Winnerbäck-break för att hänge mig åt annan musik just nu, så kommer jag nog aldrig att tröttna på hans musik. Det som påminde mig om detta var dokumentären om honom "Solen i Ögonen - En film om Lars Winnerbäck" som gick på svt1 ikväll.

Vissa kanske skulle klaga på att hans låtar är för enkla och lika varandra - men det är ingen tvekan om att hans musik har berört och berör många människor. Däribland mig. Det är som om det finns en Winnerbäck-låt för allt som man går igenom i livet. Det är en sådan tröst att kunna lyssna på en låt och veta att man inte är ensam om sina känslor när det handlar om något jobbigt. (Han har många glada låtar också!)

Många bra artister vet jag, men ingen förutom Winnerbäck som kan erbjuda detta.

Ja, det är faktiskt jag och Lasse! Bilden är tagen när han spelade i Umeå i november 2004.

Om du blir sugen på att lyssna så har jag samlat några av hans bästa låta enligt mig här nedanför. Han har gjort så mycket bra men Kom änglar från hans första album "Dans med svåra steg" blir nog min favorit om jag måste välja.


winnerback
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: fikus

håkan hellström är så för mig, hans musik passar till allt..!

2009-01-15 @ 11:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0