Mobilvåndor.

Jag är verkligen beroende av min mobiltelefon, som så många andra. I fredagskväll tappade jag den vilket resulterade i en hemsk natt och efterföljande dag. När man inte har någon hemtelefon så känner man sig totalt handikappad och avstängd från verkligheten utan sin mobil... tänk om det händer något? Tänk om det börjar brinna och jag inte kan larma? Tänk om jag blir förföljd och inte kan ringa polisen? Tänk jag missar ett JÄTTEviktigt samtal med dolt nummer och jag inte kan ringa upp och missar mitt livs chans....? Tänk om.

Mina tankar bara flög iväg och jag var fast besluten om att hitta min telefon samt att ta bättre hand om den i framtiden. Och när studen för min och min mobils återförenande äntligen var kommen så hade jag massor av missade samtal.... från mig själv.

Sagan hade i alla fall ett gott slut. Nu kan ni ringa mig igen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

JAG VET! Helt sjukt. jag blev jätteförbannad. Dessutom så får vi noll, ett eller två "plus" beroende på hur mycket vi har sagt och "tillfört" i diskussioner... JAG HAR TVÅ PLUS! om jag är så givande i diskussioner och min kompis har noll plus fast mindre än tio procent i närvaro så måste ju min kunskap vara större !?!? ...

2009-01-18 @ 21:24:15
URL: http://mylifestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0