Potatishandlare och klantighet.

Här sitter man nästan naken i sin lägenhet (ca 200 grader kanske, på grund av solen och klantighet, se nedan) och så hör jag två personer på min bro (dörren är öppen). Jag kikar ut bakom mitt skynke som jag har för dörren och ett äldre par frågar mig om det är här man kan köpa potatis... min första tanke är: ser min lägenhet ut som en potatishandel utifrån? Hm... sen kommer jag på att det ligger en potatishandlare längst ner på min gata, som jag skickar dem vidare till.

Angående klantigheten så har jag nästan satt eld på min lägenhet idag. Jag skulle göra broccoli till min matlåda, men glömde bort att jag slagit på plattan i all min virrighet... och istället städade jag lite, tog en glass i solen, funderade lite på packningen inför Prag, tills jag blev törstig och skulle ha flädersaft från kylskåpet. Då upptäckte jag att det var VÄLDIGT varmt i köket, och ser i min fasa hur kastrullen står på plattan som är röd. Slog snabbt av värmen och lyfte kastrullen i diskhon där det lilla vattnet som fanns där kokade bort på nån sekund. Sen när jag skulle lyfta av locket, så följde bara själva handtaget med. Locket får nog ligga kvar.

Snipp snapp snut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0