Kinkakuji temple, shopping och god mat.

Kyoto var en gang i tiden Japans huvudstad och har finns massor av tempel och mycket av traditonell japansk kultur bevarad. Idag begav vi oss till Kinkakuji temple "Golden Pavilion". Den var valdigt fin, och aven naturen runt omkring:


 

Man kunde kopa sma ljus att tanda och stalla vid ett tempel for olika onskningar, typ "happy marrige", "saftey in traffic" och sa vidare. Jag kopte "for your heart's desire".

Efter templet drog vi oss mot shoppinggatan, och ja ma saga att jag tycker mycket battre om shoppingen har an i Tokyo. Det jag sag i Tokyo var i princip alla marken som finns runt om i hela varlden, som jag varken intresserar mig for eller har rad med. Har i Kyoto finns manga vanliga affarer som ar mycket roligare att ga runt i.

Efter en lang dag med mycket promenerande (och omma fotter) sa begav vi oss till en restaurang for middag. Som vanligt ar maten jattegod, och det ar ganska kul nar man far laga till den sjalv:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0