Tokyoiaktagelser.

Oj oj oj. Tva dagar och sa manga intryck. Mitt forsta intryck av Tokyo ar dock helt annorlunda av vad jag hade trott. Staden kanns sa mycket lugnare an andra stader pa nat vis. Sjalvklart ar det rorigt i Ginza - shoppingens hogkvarter - men i stadsdelen vi bor ar det verkligen lugnt. Folk cyklar kors och tvars och bilarna gar jattetyst (pappa tror att det beror pa att de har nan speciell tyst asfalt och hoga krav pa bilarnas ljudampare).

Mangder av saker har slagit mig. Nagra av dessa ar:
# ingen tutar. I jamforelse med New York ar har en ganska annorlunda ljudbild med andra ord.
# valdigt manga killar har plockade ogonbryn. I princip alla som ar unga iaf.

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag vill också vara i Tokyo! :D

2009-02-22 @ 13:57:46
URL: http://tankarsomsatelliter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jäklar vad coolt allt låter!

Du tycks ju redan nu ha en massa att berätta för mig :)Hoppas du får en fortsatt trevlig resa (jag kommenterar säkert något mer, men inte säkert).



Btw så kommer vi inte ha någon musik och kommunikation veckan efter lovet, så nästa lektion blir alltså v.12 . Då ska vi dra igång ett nytt fet projekt med dans och film. Typ någon filmfestival med levande musik. Det låter som att det kommer att bli jävligt, jävligt kul! :)



Hälsa Gege.

Puss, Peter!

Iiii

2009-02-23 @ 22:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0