Trevliga japaner och tekniska toaletter.

Sa antligen framme! Sitter pa varldens basta Guest house i Tokyo och konstaterar att det ar valdigt nice att befinna sig i Japan. Efter snart 24 timmars vakenhet ska jag och pappa ta oss an dagen (klockan ar 12) och forsoka hitta lite mat.

Sahar efter 5 timmar i detta haftiga land sa har redan flera av mina fordomar bade slagits hal pa och bekraftats. Ja, japaner ar korta... men jag ar lixom inte ensam uppe pa 1.76 meter som jag hade trott. Annat jag kan konstatera ar att japaner ar otroligt trevliga och hjalpsamma. Forstar dom inte vad man sager sa latsas dom och hjalper till anda. Fungerar utmarkt. Sen finns tekniken overallt, alla knapprar pa sina superhaftiga mobiler och nar jag skulle besoka toan for forsta gangen sa fanns det lixom en liten fjarkontroll inbyggd pa sidan, som jag inte fattade vad man kunde gora for tillval med (?), och sitsen var varm! Inga frusna skinkor i Tokyo med andra ord.

Annars ar jag otroligt forvanad over hur lugn staden anda kanns. Aven om vi inte hunnit se sa mycket sa kanner jag mig otroligt trygg pa gatorna. Alla ser sa snalla ut och har och var gar det en polis och patrullerar. Och vem kan kanna sig osaker i ett land dar det star en ordningsgubbe och ser till att allmanheten inte ska ramla ner i halet som vagarbetaren lagar...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så coolt! Jag längtar redan efter historier och pics!

2009-02-22 @ 02:04:43
Postat av: emelie

Härligt att se att du lever & har det bra!



2009-02-23 @ 13:47:50
URL: http://emii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0