Tva dagar i Osaka.

Har bott tva natter hos en jattegullig japansk familj (pa bilden) i Osaka som vi tog nattbussen till fran Tokyo... tog 8 timmar ungefar. Det ar verkligen kul att fa bo i ett japanskt hem och lara kanna folk har borta. Dom har varit hur snalla som helst och passat upp oss med lyxmiddag och skjuts till och fran tunnelbanan. Mannen i famlijen kan i princip ingen engelska, men det gar ganska bra anda. Bade igar och idag sa hade han gjort i ordning frukost nar vi vaknade. Igar bjods det pa bland annat ra fisk till middag... det ar lixom alltid massa smaratter nar man ater har, igar hade jag t ex fem stycken tallrikar/skalar framfor mig nar vi at.

Gardagens goromal bestod i att besoka Osaka castle som var jattefint. Lite humoristiskt hur splitternya skyskrapor trangs i bakgrunden pa bilderna med det gamla slottet. Efter det sa bestamde vi oss for att inte turista runt i staden nat mer (omma fotter hade vi, och pappa var lite forkyld) utan akte till ett stalle som hette Spa World. Det kraver en utlaggning i sig, men jag tror att "underbart" far racka tills vidare. Hela dagen chillade jag i ett jattestort spa med diverse basusar (angbastu med orter t ex) bassanger inne och ute etc. Eftersom det inte var hogsasong och vissa delar av spaet var stangt (aventyrsdelen etc) sa kostade det endast 90 spann for en heldag - rekomenderas varmt om du nagonsin besoker Osaka.

Idag, vidare mot Kyoto. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0