Back in Tokyo.

Tillbaka i Tokyo nu, bosatta pa samma hostel som vi bodde pa nar vi forst kom hit. Tva natter har vi bott hos en 68-arig dam har i huvudstaden. Hon var grym pa engelska och hade varit i manga av varldens lander, bland annat besokt treriksroset och akt tag genom sverige (Umea tillochmed).

Igar morse tog hon med oss till en fin sushirestaurang dar jag at sadana mangder ra fisk som jag aldrig gjort tidigare i livet. Pa restaurangen hade man en privat kock som gjorde maten framfor en dar man satt. Delikatesserna som ats inkluderade bland annat tonfisk, lax, nan slags sill, blackfisk och al... gott var det, aven om jag onskar att jag tagit det lite lugnt med all ra fisk nar man inte ar van att ata det.

Under patryckningar tog jag massor av bilder pa den stackars kocken nar han gjorde sushi. Sen sa jag till honom att jag skulle gora en svensk kokbok med bilderna, och att vi kunde dela pa vinsten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0